آموختنی ها

در این وبلاک می توانید مطالب آموزشی در مورد بافتنی و قلاب بافی بخوانید

آموختنی ها

در این وبلاک می توانید مطالب آموزشی در مورد بافتنی و قلاب بافی بخوانید

جوراب بدون درز

آموزش بافتن جوراب بدون درز با پنج میل


جوراب هایی که با دو میل بافته می شوند در قسمت کف در وسط پا دارای درز هستند که پا را ناراحت می کنند.

با روشی که اکنون به شما آموزش می دهم می توانید جورابهایی ببافید که در هیچ قسمت آن درزی برای دوخته شدن وجود ندارد و در انتها برای به پایان رساندن کار نیز از دوخت استفاده نمی شود، بلکه دانه ها را به طریقی به یکدیگر وصل می کنید که کاملا مانند بافت خود جوراب است.

بافت را از قسمت ساق پا آغاز می کنید، سپس قسمت پشت پاشنه و مرحله چرخاندن پاشنه و بعد قطعه مرغک شکل دو طرف پاشنه و پس از آن قسمت انگشتان را می بافید.


وصل کردن دانه ها:

 تکنیکی برای وصل کردن دانه های روی میل استفاده می شود بدون اینکه درز برای دوختن وجود داشته باشد.

توجه داشته باشید که از این روش تنها زمانی می توانید استفاده کنید که دانه ها هنوز روی میل هستند و آنها را کور نکرده اید.

در این روش پس از وصل دانه ها، بافت شما مانند بافت از زیر خواهد بود.

از این روش برای انگشتان جوراب، بالای کلاه، لباس های کودکان و هر جایی که نمی خواهید لبه بافتنی شما به واسطه دوخت ضخیم شود، می توانید استفاده کنید. البته این تکنیک برای درز سرشانه، به خصوص در پلوورهای سنگین یا جایی که می خواهید لباس شما بادوام و مقاوم باشد و شکل آن حفظ شود، مناسب نیست.





برای بافت جوراب بدون درز به پنج عدد میل نیاز دارید. نوع بافت این جوراب به صورت ساده بافی است و در صورت دلخواه می توانید روی آن از مدل های متنوع استفاده کنید. نوع کاموایی که برای بافت به کار می برید را با توجه به ضخامت مورد نظر خود برای جوراب در نظر بگیرید و سایز میل ها را متناسب با آن انتخاب کنید.


وسایل لازم برای بافت جوراب بدون درز:

پنج عدد میل (سایز 2 یا 3)

کاموای متوسط

مارکر یا علامت گذار

سوزن مخصوص بافتنی (این سوزن ها دارای سوراخ بزرگی هستند که به راحتی کاموا از آن عبور می کند و نوک آنها مانند سوزن های دیگر تیز نیست و به کاموا آسیب نمی زند) 


آموزش بافت جوراب بدون درز با 5 میل


روش بافت ساق پا برای جوراب:

روی یک میل 39 دانه سر بیندازید. آنها را بین 4 میل تقسیم کنید تا بتوانید گرد ببافید. دقت کنید ترتیب دانه ها به هم نریزد و دانه ها پیچ نخورند. با میل پنجم شروع به بافتن کنید. برای اینکه بافت ساده با 5 میل مانند بافت با 2 میل باشد، از داخل کار بافتن را آغاز کنید. یعنی میل پنجم باید داخل 4 میل دیگر باشد و بافت از داخل فضای ایجاد شده بافته می شود نه از بیرون آن.

رج 1 و 3) زیر؛

رج 2 و 4) رو؛

رج 5 و 6) زیر؛ 

رج 7) * 4 زیر، (1 ژته،1 زیر) داخل پرانتز 5 بار، 1 ژته، 4 زیر؛ از * تا پایان رج تکرار کنید. دانه ها الآن 57 تا است.

رج 8) زیر؛

رج 9) * (2 تا یکی از زیر) 3 بار، 7 زیر، (2 تا یکی از زیر) 3 بار؛ از * تا پایان رج تکرار کنید. 39 دانه باقی می ماند.

رج 10 تا 17) تکرار رج های 2 تا 9؛

رج 18) رو؛

رج 19) زیر؛

رج 20) رو؛

رج 21) 10 زیر، شروع جدید رج ها را اینجا در نظر بگیرید. می توانید با کمک یک مارکر (علامت گذار) شروع جدید رج را مشخص کنید.

به بافتن ادامه دهید تا ساق جوراب به اندازه دلخواه برسد، یعنی حدودا 12.5 سانتی متر.


برای قسمت های بعدی بافت جوراب بدون درز مانند پشت پاشنه، چرخاندن پاشنه، قطعه مرغک شکل دو طرف پاشنه، انگشتان و کور کردن دانه ها در انتها، به ادامه مطلب در بخش آموختنی ها در کهکشان دانش مراجعه فرمایید: 

آموزش بافت جوراب بدون درز با پنج میل


این هم جورابی که من بافتم:



این هم نمونه های دیگری از همین جوراب که بافتم و روش بافت آنها با این مدل که اینجا یاد دادم تفاوت دارد. بعدا آموزش این جوراب ها را کامل و همراه با تصاویر مرحله به مرحله در بخش آموختنی ها در کهکشان دانش خواهم گذاشت.






برای دیدن روش های دیگر بافت جوراب و سایر مطالب بافتنی و قلاب بافی به بخش آموختنی های در کهکشان دانش مراجعه فرمایید:

آموختنی ها کهکشان دانش


نویسنده: سوزان دهقانی


استفاده از نام، مطالب و تصاویر آموختنی ها به هر صورت (حتی با ذکر منبع با لینک فعال) ممنوع است و موجب پیگرد قانونی خواهد شد و از نظر شرعی هم حرام است.  


متاسفانه در چندین سایت دیگر از جمله ستاره، اصفهان امروز و غیره مطلب جوراب بدون درز را می بینم که بدون اجازه من و بدون ذکر کردن نام آموختنی ها و لینک زدن این مطلب را کپی کرده و برچسب روی عکس ها را هم پاک کرده اند. این جوراب را من خودم شخصا بافتم و عکسی که از آن گرفتم روی رومیزی خانه خودم است. مطلبی که نوشته ام کاملا نوشته شخص خودم و برگرفته از تجربیاتم و جمع آوری و ترجمه روش های مختلف در بافت جوراب است. من برای گذاشتن هر مطلب زحمت بسیاری می کشم و مطالب را از تجربیات خودم تهیه و یا از منابع خارجی ترجمه کرده، بافتنی را می بافم و برای گذاشتن مطلب در وبلاگ زمان زیادی می گذارم. استفاده از نام، مطالب و تصاویر این وبلاگ حرام است و من راضی نیستم.


نظرات 1 + ارسال نظر
پارسینه شنبه 5 آبان 1397 ساعت 14:42 https://www.parsine.com/

با سلام.
همکاران پارسینه مطلب فوق را از سایت «ستاره» برداشته اند و از آنجا که منبعی ذکر نشده بود آن را به عنوان مطلب اختصاصی آن تصور کرده و همان را به عنوان منبع ذکر کرده اند.
https://setare.com/fa/news/25145/
پارسینه همواره منبع خبرها و مطالب خود را ذکر می کند.
بهتر است قبل از تهدید و توهین، اطلاع کافی کسب کنید.
مطلب مذکور حذف شد.
با احترام.

سلام
بهتر است شما قبل از برداشتن مطلب اطلاع کافی کسب کنید که منبع اصلی آن کدام سایت بوده است، این وظیفه شماست که منبع اصلی مطلبی که در سایتتان قرار می دهید پیدا کنید. وگرنه من و تمام کسانی که سایت یا وبلاگ دارند و برای گذاشتن هر مطلب زحمت بسیار می کشند هر روز باید در سایت های دیگر به دنبال این بگردند که آیا مطالبشان بدون لینک زدن کپی شده یا خیر، و وقتشان را هدر دهند. هیچ توهینی در کار نبوده و اگر مطلبی بطور غیر قانونی از جایی برداشته شود این حق صاحب آن است که بطور قانونی به پلیس شکایت کند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد